سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

سلامت و سبک زندگی

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندها

اشعه ماورای بنفش (UV)، آلودگی زیست‌محیطی و نازک شدن لایه اُزُن، همگی باعث شکل‌گیری بیشتر رادیکال‌های آزاد در کره زمین شده‌اند. این ذرات شیمیایی کوچک شدیدا برای پوست ضرر دارند و باعث ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس می‌شوند.

به یاد داشته باشید که برای مقابله با آفتاب‌سوختگی، باید سبک زندگی درستی داشته باشید و نکات تغذیه‌ای مهمی را رعایت کنید. آنتی‌اکسیدان‌ها هنوز هم به‌عنوان بهترین پادزهر برای مقابله با رادیکال‌های آزاد شناخته می‌شوند و استفاده از مواد غذایی خاصی که حاوی این پادزهر مهم باشند، واقعا به پوست کمک می‌کند. درواقع، اگر سطح آنتی‌اکسیدان‌های درون بدن بالا باشد، فرآیند بهبودی پوست هم سریع‌تر پیش‌روی می‌کند و پتانسیل محافظتی بدن از پوست را در مقابل آسیب‌های طولانی‌مدت ناشی از آفتاب‌سوختگی افزایش می‌دهد.

سبزی‌های برگ سبز، لوبیا، انار، انواع توت‌ها، انگور قرمز و انواع مغزها، همگی در گروه مهم‌ترین منابع غذایی برای دریافت آنتی‌اکسیدان قرار می‌گیرند. اگر هر کدام از این مواد غذایی را به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی وعده‌های غذایی روزانه انتخاب کنید، اثرات مثبت آنتی‌اکسیدان‌ها را در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت احساس خواهید کرد.

 دوچرخه‌سواران، قایق‌رانان، اسکی‌بازها، دونده‌ها، باغبان‌ها و همه کسانی که فعالیت‌های خارج از خانه دارند، با خطر بالای ابتلا به آفتاب‌سوختگی مواجه هستند. این خطر با قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید به وجود می‌آید و برای کسانی که از پوست در مقابل اشعه‌های UV محافظت نمی‌کنند، بیشتر هم می‌شود.

افرادی که نام بردیم در اکثر موارد از کرم ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند، چون لغزندگی ناشی از کرم و تعریق زیاد مانع از فعالیت آنان می‌گردد. با این‌حال، این دلایل اصلا موجه نیستند و حداقل باید از لباس‌هایی استفاده کنند که UPF ۵۰ داشته باشند. 

  • ۹۶/۰۵/۲۴
  • سلامت سبک زندگی

سبک زندگی سالم